dreams again



Tο έργο μου είναι το αποτέλεσμα μιας αναζήτησης της φύσης της προσωπικής εμπειρίας, μέσα από τη διερεύνηση των ορίων μεταξύ της «πραγματικής ζωής» και της ανάμνησης και από την άλλη μεταξύ «πραγματικής ζωής» και ονείρου.


   Από την εποχή των σπουδών μου μέχρι και σήμερα, εκείνο που περισσότερο απ όλα είχα την ανάγκη να απεικονίσω ήταν η εμπειρία του ονείρου. Το σύνορο μεταξύ ύπνου και εγρήγορσης, τα επαναλαμβανόμενα όνειρα και ο χώρος στα όνειρα, είναι μερικά από τα στοιχεία που με γοητεύουν και στα οποία εστιάζω. Φαίνεται ότι πολύ συχνά οι εικόνες εκείνες που αναδύονται από το υποσυνείδητο, στρέφονται γύρω από έναν κοινό άξονα ο οποίος είναι η καταπίεση της γυναικείας σεξουαλικότητας. Οι εικόνες αυτές, των οποίων το νόημα ήταν κρυφό στην αρχή και από εμένα την ίδια, μέσα από τη διαδικασία της ψυχανάλυσης ερμηνεύθηκαν και πήραν τη θέση τους ως προσωπικά σύμβολα στο εικαστικό μου λεξιλόγιο.


 
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον δείχνω επίσης για τα όνειρα που συγχέονται με την πραγματικότητα και μεταμορφώνονται σε μνήμες αληθινών γεγονότων. Αυτά τα ψεύτικα όνειρα, μαζί με οικογενειακές φωτογραφίες και διηγήσεις άλλων από τη μια αλλοιώνουν αναμνήσεις μου και επηρεάζουν την εικόνα του εαυτού μου, από την άλλη οδηγούν σε μια διαδικασία ενδοσκόπησης. Η διαδικασία αυτή, καταστρεπτική ή επωφελής, επεκτείνεται σε συλλογισμούς και καταλήγει να γίνει τελικά, μέσα από την απεικόνιση της, σαν παιχνίδι, ένα έργο μυθοπλασίας.

   Με την τεχνική της ψηφιακής επεξεργασίας εικόνας και χρησιμοποιώντας φωτογραφίες αληθινών προσώπων, αντικειμένων και χώρων, εμφανίζω την εικόνα της μνήμης μου (αληθινή ή ψεύτικη), την εικόνα του εαυτού μου, εικόνες από τα όνειρά μου.  Η εμπειρία αυτή είναι για μένα αποκαλυπτική και αμβλύνει ακόμα περισσότερο τα όρια ανάμεσα σε αληθινές και ψεύτικές εμπειρίες και καταστάσεις της συνείδησης. Το ίδιο επιχειρώ να κάνω και με τη ζωγραφική όπου χωρίς κάποιον προφανή θεματικό άξονα, αποκαλύπτω την εικόνα και την αίσθηση που αφήνουν όλες εκείνες οι αναπόφευκτες παραμορφώσεις της αντίληψης.







Comments

Popular posts from this blog